Faciliteter

Faciliteter på Brøndby Strand Skole

Skolens bygninger og faciliteter

Indskoling (IS): Strandskolevej 300

To idrætssale (drenge- og pigeidræt)

Svømmehal

Veludstyret skolegård med gode legefaciliteter

Overbygning (OB): Dyringparken 1.

"Søholthallen", en stor idrætshal med mulighed for opdeling med skillevæg, samt  opvarmningshal (2013) på 1.sal, og en stor springhal (2022) med springgrav, klatrebaner m.m.

To drenge- og pigeomklædningsrum.

Veludstyret skolegård med gode legefaciliteter, bålhytte og 2 multibaner.

Elevrummet "Knallertparkering" med pool, airhockey og mulighed for hyggelige frikvarterer.

Veludstyrede faglokaler samt fællesrum i store, lyse aulaer.

Fælles for IS og OB:

For begge matrikler gælder, at skolen ligger tæt på stranden (Vallensbæk eller Brøndby Strand), hvilket giver mulighed for ekskursioner til stranden og strandområdet.

Begge matrikler har gode, store græsarealer omkring skolen, hvor leg, boldspil og idræt kan finde sted i trygge omgivelser.

Alle klasserum har CTOUCH-tavler (medio 2019) og AppleTV med mulighed for interaktive undervisningsformer, filmfremvisning mv.

Langt de fleste lokaler kan tilgås med kørestol.

IT i undervisningen

Alle elever får udleveret en personlig device til brug i undervisningen (1.-6. kl. iPad, 7.-9. kl Chromebook), og har en bkskoler.dk-konto, som adgang til Google Workspace for Education.
(Hver 0.kl. har et klassesæt af iPads)

Alle klasseværelser er udstyret med CTOUCH-tavle (medio 2019) og AppleTV med mulighed for interaktive undervisningsformer, filmfremvisning mv.

Skolevejens trafiksikkerhed

Indskolingen, Strandskolevej 300: Skolen kan nås ad lukkede stisystemer. I morgen- og eftermiddagstimerne lukkes Strandskolevej af i den ene retning, således at biltrafik kan afvikles sikkert. Der er afskærmede parkeringsforhold med mulighed for af- og påsætning i bil.

Overbygning, Dyringparken 1: Skolen kan nås ad lukkede stisystemer. Der er afskærmede parkeringsforhold med mulighed for af- og påsætning i bil.

Den ene af to Multibaner
Sidst opdateret den 10. januar 2024