Fysiske rammer i klubben

Der er mange muligheder for social samvær i klubben

Køkken Alrummet

Køkkenet/alrummet er klubbens hjerte, som vi bruger rigtig meget. Både i vores UUV-timer, i hverdagen, i klubben og aftener hvor vi sammen med børnene både laver mad og bager diverse ting. Vi bruger også køkkenet  som “bolsjerfabrik” og til hyggesnak. Børnene lærer desuden god hygiejne, og hvordan man begår sig med diverse køkkenredskaber, ovne, læse en opskrift osv.

Værkstedet

Værkstedet består af 2 rum som er delt op. Det ene bruges primært til de ting der sviner, og det andet er til resten. Vi har mange materialer der appellerer til børnene, og som giver dem mulighed for at dyrke og udvikle deres kreativitet. Vi maler, tegner, klipper, syr, laver perlesmykker, maler på glas og porcelæn og meget andet. Værkstedet er som udgangspunkt et rum hvor børnene ikke er alene, med mindre andet er aftalt.

Lektierummet

I klubbens mindste lokale har vi et lektierum, som vi for nylig har moderniseret. Rummet bliver brugt, dels til at få ro til lektier, men også til afslapning og hygge for en lille gruppe børn, eller hvis et barn har brug for at trække sig og være lidt alene. Lektierummet skal man spørge en voksen om lov til at være i, og børnene skal også lægge pant for at låne rummet. Dette kan være en nøgle, mobiltelefon eller andet der har en lille smule værdi. Dette er for at passe på rummet og sikre at tingene bliver passet ordentligt på.

klub-sminkerummet

Sminkerummet

Sminkerummet er et rum der ligger bag ved computerrummet,. Det er indrettet med sminkebord og har dekorative vægge, som børnene selv har været med til at lave. Rummet lægger op til hygge og samvær, evt omkring sminke, som vi udlåner mod aflevering af pant.

Computerrummet

I dette rum kan man skrive sig op til en tid til en af computerne. Her er der rigtig gamer setup med 2 bærbare, headset og computerstole. Der er både plads til at fordybe sig i et spil 2 mod 2 samtidig med at man kan have venner stående som heppekor i baggrunden. Børnene i klubben har 30 min i alt på elektronik pr. dag. Det betyder at børnene kan vælge enten at spille på Playstation 4, Playstation 5, computer eller VR briller. Derefter skal de lave noget andet end at bruge elektronik.

Discorummet

I dette rum har vi en stor væg med spejle, der gør det fedt at danse og se sig selv give den gas! Vi har lys monteret i loftet og på væggene, som gør det ekstra fedt at tænde op for sit yndlingsnummer og få kroppen i bevægelse. Rummet bliver tit brugt til konkurrencer som for eksempel limbo eller stop’dans, når klubben holder aftenåbninger, da det også er et af vores største rum.

Himmelrummet

Et af vores mindre rum er dekoreret med stjernebilleder og planeter, og som giver det navnet “Himmelrummet”. I dette rum er der sofaer og stole som gør det hyggeligt at sidde med sine venner og spille spil eller bare sidde og hygge. Derudover er rummet monteret med et 65 tommer tv hvor der også vises film, som for eksempel til “Bio fredag”, hvor børnene har medbestemmelse til at vælge en film, hvis de har skrevet sig op til det. Når der ikke kører film, er fjernsynet også monteret til en Playstation 4, som gør det muligt også at spille i større grupper, da vi har 4 joystick.

Bordtennis-rum og billard-bordfodbold-airhockey-rum

Rummene ligger på hver sin side af klubbens alrum, og de er frit tilgængelige for alle børn. Vi har dog vedtaget at der skal gives noget “i pant” (nøgle, iPad, mobil) for lån af de forskellige remedier som benyttes i rummene. Dette gør vi, da vi desværre oplever hærværk i rummene (ødelagt billardkøer, forsvundne billardkugler, bolde, bat m.m.). Begge rum bliver også brugt til diverse konkurrencer hvor bl.a. titlen som “klubmester” bliver uddelt 2-3 gang i løbet af året.

Klubbens udendørs faciliteter

Klubben har adgang til en bålplads, som bruges 1 gang om ugen (som udgangspunkt) til at lave “frugt” (supper, snobrød, pandekager m.m.) Klubben har også rådighed over skolen multibane, som ligger lige ved siden af klubben. Der er også mulighed for at benytte en af skolens legepladser som er lige ved siden af (dog ikke i skoletiden for ikke at forstyrre undervisningen).

Køkkenhaven

Foran klubben har vi 20 højbede, som vi kalder vores køkkenhave. Vi bruger køkkenhaven i vores UUV- undervisning, hvor vi både snakker om og viser børnene, hvordan man bruger en køkkenhave. Vi bruger også køkkenhaven i klubtiden, hvor vi bl.a bruger noget af høsten til frugt og aftenåbninger.

.

Springhallen

Klubben har mulighed for at bruge springhallen, som vi flittigt benytter os af, -som udgangspunkt to gange om ugen. Her får børnene lov til at springe og hoppe i stortrampolinerne under kyndig vejledning af pædagogerne. De får også mulighed for at udfordre sig selv motorisk. Springhallen er en meget populær aktivitet.

Sidst opdateret den 07. februar 2024